Nespresso går on air i Sverige

av Jesper den 29 maj 2010

Fikabloggen har fått ett tips om att Nespresso satsar stort i Sverige och nästa vecka gör Nespresso premiär i svensk TV med den populära reklamfilmen där ambassadören och Oscarsvinnaren George Clooney har huvudrollen. Den 30 sekunder långa reklamfilmen är regisserad av Guy Ritchie och bakom filmen ligger McCann Paris.

Filmen visar den ultimata kaffeupplevelsen med en humoristisk twist. Nespresso-triologin visualiseras genom de användarvänliga och snygga maskinerna, kaffet av absolut högsta Grand Cru-kvalitet och den förstklassiga och personliga servicen, de tre delar som tillsammans kännetecknar Nespresso.

Samarbetet med George Clooney har pågått i snart fyra år och varit väldigt lyckosamt för Nespresso. George Clooney har medverkat i sammanlagt fyra reklamfilmer för Nespresso, varav den senaste tillsammans med John Malkovich. I Sverige är det första gången någon av dessa filmer visas på TV och därför föll valet på denna film som passar den Svenska marknaden bäst. TV-kampanjen kommer att visas i Sverige under veckorna 22-24, i kanal 5, TV3, kanal 6 och kanal 9.

Filmen spelades in under tre dagar utanför Milano, 45 minuter från George Clooneys hem i Lake Como. Under tre veckor ställdes inspelningsplatsen i ordning och över 30 personer arbetade med att arrangera de över 20 000 Grand Cru-kapslar som fullbordade inspelningsplatsen.

Lämna en kommentar

Föregående inlägg:

Nästa inlägg: